torsdag 13. mars 2008

Anmeldelse av "Oppskrift på fiasko"


Siden det er første gang i historien at Sandvika vgs setter opp revy forventet noen mye, mens andre lite. Alt etter som. Siden undertegnede kun har sett en eller to revyer før i sitt liv hadde jeg ikke så mye å sammenligne med. Før jeg så den hadde jeg lest Aftenposten som ga ganske grei kritikk av den. Under selve forestillingen syns jeg det personlig var litt for langt mellom de beste poengene, men et flott band og gode dansere underholdt mens vi ventet på de morsomste sketsjene.


"Oppskrift på fiasko" begynner med at gud, buddha, satan og jesus finner ut at de vil lage hvert sitt type folk og se hva som skjer med de forskjellige underveis. Etter dette mister det litt av sammenhengen og det er vqanskelig å skimte en rød tråd, men underholdene er de allikevel hver for seg.


Et lite knippe gode skuespillere holder forestillingen sammen og gir deg en følelse av at du fått valuta for pengene dine. Spesielt Amanda Mathiesen gjorde en strålende fremføring på scenen. Man kunne tro at det er helt naturlig for henne og ha publikum som følger henne med blikket hele dagen. Alt i alt vil jeg si at det var en god generalprøve som kan by på flere gode revyer opp gjennom de neste årene.


Ingen kommentarer: