søndag 13. september 2009

Adaptasjon angående Den siste revejakta

Oppgaven var å sammenligne roman/ og filmutgaven av Ambjornsens Den siste revejakta. For aa vaere aerlig syns jeg det er ganske vanskelig da jeg ikke har lest boka, men kun sett filmen. Det eneste jeg har lest av romanen er et utdrag fra (hva jeg tror) er starten paa boka der vi foelger hovedpersonen paa vei ut av oslo og til en avsidesliggende hytte der han skal gjoere en deal med noen narkolangere. Dette kapitellet er ikke tatt med i filmen, men grunnen vet jeg ikke.

Som dere skjoenner har jeg derfor vanskeligheter med aa gjoere oppgaven, da det eneste av romanen jeg har lest er kuttet ut i filmen. Men jeg gj;r gjerne oppgaven paa nytt hvis jeg faar nye tanker eller instrukser om hvordan jeg skal gjoere den.

PS! Har av en eller annen grunn faatt engelsk modus paa tastaturet og 3 bokstaver mangler. gjett hvilke!

1 kommentar:

Mettek sa...

Innledningen og avslutningen i romanen (som vi leste) er svært forskjellig fra anslaget og slutten i filmen. Derfor går det fint an å si noe om adaptasjonen uten å ha lest helle romanen.