søndag 20. september 2009

Oppgave 7-9 ved kildebruk

7. Jeg syns oppgave 5 var vanskeligst. Jeg forsto ikke helt hva man skulle flette inn og hvordan man skulle omskrive det.

8. Man kan vite at dette er pålitelige kilder fordi mye av det er hentet fra kjente bøker, skrevet av annerkjente forfattere. I tillegg vet jeg at kildene jeg selv brukte er pålitelige fordi det er hentet fra Høyres offisielle nettside.

9. Jeg har lært mye om hvordan man setter opp kildene man har brukt på en bedre måte enn jeg ellers ville ha gjort. Fra før har jeg bare vært vant til å skrive inn kildene nederst på oppgaven. Men nå har jeg lært at man skal bruke fotnoter nederst ved siden det kilden blir brukt, men OGSÅ en kildeliste til slutt.

Noe annet jeg har lært er at det er viktig å si hvilke kilder du har brukt fordi dette viser at du er ærlig og åpen ang. hvor du har hentet informasjonen. Det er bedre å si ifra på forhånd enn at man later som om man ikke har tatt infoen fra noe sted, og så finner leseren det ut senere.

Ingen kommentarer: